Zakelijke verhuizing kantoor PlasBossinade advocaten
De zakelijke verhuizing van het kantoor van PlasBossinade advocaten is soepel verlopen. In twee dagen tijd is ca. 400m3 inventaris [bestaande uit ca. 70 werkplekken, een bibliotheek met circa 80 meter boeken, schilderijen en kunstobjecten] succesvol verhuisd van het kantoor aan de Paterswoldseweg [5e etage] naar de nieuwe locatie aan de Leonard Springerlaan [3e etage], gelegen in het Martini Trade Park in Groningen.
De archieven, in totaal 90 meter, zijn overgebracht naar de geconditioneerde en klasse 3 beveiligde archiefopslag faciliteiten van Mondial Oostland in Kolham.
Zakelijke verhuizing, projectmatige aanpak
De projectmanager zakelijke verhuizingen van Mondial Oostland Verhuizingen heeft het volledige traject begeleid. Voor een zakelijke verhuizing hanteert ons erkende verhuisbedrijf een projectmatige aanpak, dit draagt bij aan de nodige rust en ruimte en het primaire proces van de klant wordt op die manier zo min mogelijk verstoord.
Het uitwerken van een plan van aanpak, de verzorging van een draaiboek, codeerplan, kamerinrichting, ICT, communicatie met betrokkenen en de uiteindelijke verhuizing van PlasBossinade advocaten. De verhuizing is planmatig, professioneel aangepakt en uitgevoerd.
Een overzicht van de werkzaamheden per projectfase treft u hieronder aan:
Projectbegeleidingsfase:
Om deze complexe en grote verhuizing soepel te laten verlopen is medio 2020 de projectbegeleiding opgestart. De projectmanager heeft in nauw overleg met de klant de verhuizing voorbereid en de benodigde informatie en documentatie samengesteld:
- Uitwerken van een plan van aanpak & draaiboek
- Opmaken van een codeerplan
- Maken plattegronden kamerindeling
- Afspraken met de gebruikers, kamerindeling & samenstellen meubellijsten
Voorbereidingsfase:
Één week voor de verhuizing [3 mei tot en met 6 mei jl.] hebben vier verhuizers, één voorman en de projectleider de voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd, zoals:
- Het bezorgen van alle materialen
- Het afplakken van alle vloeren en deurkozijnen om schade te voorkomen
- Het coderen / stickeren van het meubilair
- Inventaris die overgebracht kan worden, waaronder de bibliotheek, verhuizen naar de nieuwe locatie
- Het verhuizen van de archieven naar de archief opslagfaciliteiten van Mondial Oostland
- Het afkoppelen van alle Wifi punten, verhuizen en aansluiten van deze punten op de nieuwe locatie
Verhuisfase:
De verhuizing: vrijdag 7 mei 2021 [van 07:30 uur – 21:00 uur] en zaterdag 8 mei 2021 [van 07:30 uur – 16:30 uur].
Verhuislocaties: Vanaf de 5e etage aan de Paterswoldseweg 804 te Groningen naar de 3e etage van de Leonard Springerlaan 9 C te Groningen.
Onder begeleiding van de projectmanager en met de inzet van verhuiswagens, 17 verhuizers, twee Handy mannen, vier ict’ers [afkoppelen en aansluiten computers] en twee voormannen zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Handyman werkzaamheden
- Inpakken en uitpakken van alle kleine artikelen
- Demontage en montage meubelstukken
- Af- en aansluiten van alle computers
- Verhuizen van alle gecodeerde inventaris
- Afvoer van alle overtollige materialen
Op beide adressen is een inpandige lift aanwezig, die tijdens deze zakelijke verhuizing gebruikt is. Om er zeker van te zijn dat de verhuiswerkzaamheden niet zouden stagneren, bijvoorbeeld door een liftstoring, was ook de motorlift van Mondial Oostland op locatie beschikbaar.
Nazorgfase:
Van maandag 10 mei tot en met vrijdag 14 mei 2021 is, onder begeleiding van de projectmanager en met de inzet van een verhuiswagen, drie verhuizers, een voorman en een handyman nazorg verleend, waaronder:
- Handyman werkzaamheden, o.a. ophangen schilderijen, whiteboards en kapstokken
- Opruimen en toonbaar maken van de oude locatie, rommel en oud meubilair verwijderen
Full service verhuizing
Dankzij de full service verhuizing van Mondial Oostland Verhuizingen heeft het personeel van PlasBossinade advocaten tijdens deze verhuisperiode haar gebruikelijke werkzaamheden gewoon kunnen uitvoeren. Op donderdagmiddag 6 mei 2021 verlieten zij de oude locatie en op maandagochtend 10 mei jl. namen zij plaats aan een functionerende werkplek op het nieuwe adres.